Historie og formål

Høreforeningen Frederiksberg Lokalafdeling blev stiftet d. 19. marts 2007 som følge af Høreforeningens strukturreform. Tidligere hørte Frederiksberg til i Københavnskredsen sammen med København. Midlerne fra den nedlagte Københavnskreds blev placeret i en fond under navnet Fonden for Bedre Hørelse København og Frederiksberg. Fonden ejer bl.a. ejendommen Sankt Knuds Vej 36, hvor der er mødelokaler og kontorfaciliteter, som lokalafdelingen kan benytte.

Lokalafdelingens opgaver er på det faglige og politiske område at arbejde for at sikre mennesker med høreproblemer i form af nedsat hørelse, tinnitus og sygdomme i det indre øre de bedste livsvilkår på Frederiksberg. Høreforeningen er ikke kun for de mange, der selv har nedsat hørelse, for det er ikke kun et individuelt problem. Det handler om kommunikation, og det betyder, at det også er et problem for deres familie og for de mennesker, de i øvrigt omgås. Og set i et større perspektiv er det også et problem for samfundet. Kort sagt er Høreforeningen for alle, der vil støtte høresagen.

Bestyrelsen i Høreforeningen Frederiksberg Lokalafdeling modtager gerne ideer til, hvordan borgere på Frederiksberg med høre- og lydproblemer kan få en bedre livskvalitet.

Vi er parat til at prøve kræfter med de opgaver, som efterlyses. Det er bare at kontakte os.

Skulle du selv have lyst til at prøve kræfter med frivilligt arbejde i Høreforeningen på Frederiksberg, så skal du vide, at det er noget, vi altid kan bruge.